Rundtur i Sydengland juni 2015

J  Som ny i Senior Rejseklub Frederikssund kan jeg fortælle, at jeg blev utrolig overrasket over, hvad der blev gjort for at vi alle skulle føle os godt tilpas. Det er første gang jeg på sådan en Bustur. Det var jo temmelig tidligt, at vi fra Hundested skulle af sted, og detmed at sove om natten inden, blev der ikke meget af, af bare spænding. Vel ankommet til Frederikssund Station, og der begyndte min ferie.

Anny startede med at give os mærkesedler, og derefter gav hun kaffe og morgenbrød, og så var vi af sted. Der blev samlet op helt ned til grænsen i Jylland, og vi blev 44. Guide var Kenneth og Keld var med som ”føl”, Ingvar var Chauffør, og de 3 gjorte turen hel perfekt. Kenneths viden om seværdigheder var stor, (selvfølgelig med hjælp fra backing gruppen Anny m/f.) Det var fint med de pauser, vi havde på rastepladser, man kunne nå at finde et toilet, se sig om i butikken og få købt lidt frokost, hvis man ikke handlede i Bussen, som havde et fint udvalg. Hotellerne var fine og rene, hvor vi kom frem, og rigtig god mad. Jeg havde en forestilling om, at England var gråt i gråt, men det blev bestemt gjort til skamme, det var grønt og frodigt, en rigtig grøn natur.

Min drøm har altid været at komme til Irland, men jeg tror, at Sydengland er lig med dens frodighed. Deres imponerende domkirker var storslået i alt deres pragt.  At gå som i en engelsk film på Brighton Pier med tivoli på molen, og se det hele med egen øjne var en oplevelse, Stonehenge var betagende, og da jeg på Svensk tv. nogle dage efter hjemkomsten, så forskerne nu ved, Stonehenge havde fundet en masse brønde-lignede huller med gange i, som man tror at menneskerne boede i dengang. Der var kortlagt en masse som man i dag, nu fra fly kunne tegne ned.  Stonehenge var ikke bare det vi så, det er meget mere. Fra Brighton til Portsmouth var en meget smuk tur, og vejret var med os alle dage, ca. 18-22 grader og perfekt at køre bus i. I Portsmouth var vi to nætter, dejlig oplevelse af byen og dens butikker. Vi kørte gennem Dartmoor National Park, et smukt syn og så en masse får og løse heste. Landskabet var frodig og bakket. Det der slog mig var deres indramning af marker, det var lige som i Sverige, blot var det skiffer (flade sten), og nogle steder var der lige som hække, et rigtig smuk syn når man kikkede over landskabet. Vi var også gennem Cheddar Gorge (Cheddar osten har sit navn derfra), grotter og høje klipper, og derefter en smuk tur til Bath, hvor vi skulle vi se de romerske bade. Byen var også et rigtig turist sted. Vi fik senere en positiv oplevelse om, hvor godt et samarbejde var mellem guiden og Panter Rejser samt Vejle Turistbus, for der opstod desværre et lille problem med køre hviletid, men det blev løst, selv på en søndag. Vi kom først til hotellet i Canterbury ca. kl. 22.30, men også der, var der service - de ventede med en dejlig menu, selv om det var så sent.

Jeg vil oplyse, det var fantastiske mennesker, jeg rejste sammen med, og gennem hele turen var vi som en stor ” familie ”, der var på tur. Alle talte til alle og var hjælpsomme, rigtige hyggelige at være sammen med. Tak for en god oplevelse til jer alle. Det er bestemt ikke sidste gang, jeg skal på tur med Senior Rejseklubben Frederiksund.

Lise Donald

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

14.03 | 13:59

Ja ! De ser søde ud ! Alle de seniorer" ! --Så, gudskelov AT: De, findes !--Jeg kan lide at vide! Hvorfra de forskellige rejsedeltager kommer fra ! --Så, det ik